Nem kérdés, hogy napjainkban a digitalizáció a HR életében is jelentős helyet foglal el. Az automatizált rendszerek segítségével könnyedén kezelhetők a munkaerő-nyilvántartások, a bérszámfejtés és a teljesítményértékelési folyamatok. A digitális platformok lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy könnyedén hozzáférjenek a szükséges információkhoz, dokumentumokhoz és képzési anyagokhoz. Így jöhet létre az a fajta gyors és hatékony kapcsolattartás, ami például a távoli munkavégzést is támogatja.
A digitális eszközök segítségével könnyedén nyomon követhetők a munkavállalók teljesítménye és fejlődése, valamint az adatok alapján hatékonyabb döntések hozhatók a toborzás és a tehetséggondozás terén, így a HR proaktív szerepet vállalhat a vállalat fejlődésében.
A Get Work podcast következő epizódja a digitalizáció és a HR kapcsolatáról szól. Többek között. De beszélünk a mesterséges intelligenciáról, illetve azokról a munkavállalókról, akiknek mindezeket használni is kell a munkahelyükön. A beszélgetésben Hortobágyi Ágoston digitális stratéga és Jáhny Ákos ügyvezető igazgató (Get Work Trend) mesélt a digitalizáció fontosságáról és a közös munkáról. (A podcast a cikk alatt hallgatható meg!)
„Az a baj, hogy a mesterséges intelligencia fogalmát nem értjük. Ez ugyanis semmi más, mint gépi tanulás. Feloktatjuk az algoritmusokat, amiket okos, értelmes, intelligens emberek alkottak és azt mondjuk, hogy vedd igénybe, használd. Az AI-tól valami nagy dolgot várunk, pedig csak meg kellene érteni, hogy ez is egy evolúciós folyamat része.”
„Hogy mióta van az emberiségnek igénye az AI-ra? Az AI-ra nincs igénye, viszont arra mindig is volt, hogy valaki helyette végezze el a munkát. Hosszú idők óta azon dolgozik az ember, hogy a munkájában tudja-e valaki vagy valami támogatni őt. Akár helyette megcsinálni dolgokat. Szóval a mesterséges intelligencia jelenleg evolúciós szakaszában van, ami arra szolgál, hogy segítse, helyettesítse az emberi munkát, ami például az internetről való adatgyűjtés.”
„Az elmúlt 20-30 évben szoftvereket gyártottunk, amelyeket a cégek ugyan használnak, ám a magán edukációval nem foglalkozunk. Azon kell tehát most gondolkodni, hogy miként találjuk meg az ember egyénre szabott érdekét. Hogyha például el kell menned a vízművekhez átíratni egy vízórát, az minimum 12 órás sorban állásba fog kerülni, de ha ezt egy ügyfélkapuval teszed, az két perc. Nem kell ezért feleslegesen szabadságot kivenni, inkább helyette menj nyaralni és pihenj.” (Hortobágyi Ágoston digitális stratéga)
” A HR szakma először a chatbotokkal kezdett ismerkedni. Majd ez a munkaerőpiac átrendeződésének köszönhetően picit átalakult, toborzó botokként, előszűrő botokként működtek különböző platformokon.
A másik nagy terület a papír alapú dokumentáció lecserélése. Mivel nem kell papíron megszületni egy munkaszerződésnek, térben és időben eltávolodhatnak egymástól a szerződő felek, ami egy óriási lehetőség és a napi rutint átalakító, felülíró történet. Például az elektronikus dokumentum létrejön a központi irodában Budapesten, majd, mint munkáltató a Nyírbátori irodában aláírják az ott dolgozó kollégák, illetve a dolgozni kívánó munkavállaló akár az otthonában a mobil telefonja segítségével teszi ezt. Így létrejön az a dokumentum digitálisan, amit eddig kinyomtattunk, kb.10-15 oldalnyi papíron.”
(Jáhny Ákos, a GET WORK TREND ügyvezető igazgatója).
Comments