80 százalékkal csökkent az orvosi konzultációk miatti szabadságigénylések száma. Biztonságot ad a dolgozóknak, hogy azonnal el lehet érni egy orvost online. Felesleges magánegészségügyi költségektől óv meg. Egyebek mellett ilyen hatása van a Get Work Trend HR szolgáltató telemedicinán alapuló programjának, amivel a HR Best pályázaton arany minősítést nyert. A munkavállalók percek alatt egy appon át felvehetik a kapcsolatot egy orvossal, akivel átbeszélik panaszaikat és tanácsot kaphatnak, esetleg szakorvoshoz irányítják őket. Jáhny Ákos beszél a DokiApp-pal tavaly indított közös programjukról.
"Célunk a projekt indításakor az volt, hogy mind a belső állományunk, mind a kölcsönzött munkavállalóink orvoslátogatási szokásait átalakítsuk, amennyire lehet minimalizáljuk a személyes konzultációkat, ezzel csökkentve a fertőzésveszélynek való személyes (és vállalaton belüli) kitettséget, gyorsítva a diagnózis felállítását (akár prevenció), és csökkentve a várótermi "felesleges" várakozást, megspórolva a gyorsabb diagnózis reményében felmerülő magán egészségügyi kiadásokat és nem utolsó sorban csökkentve konzultációk miatti szabadságigényeket, a munkaidő-kieséseket. A szabadságot fordítsa a munkavállaló a feltöltődésre, rekreációra.
2021. áprilistól elkezdtünk a piacon egészségügyi szolgáltatókat felkeresni, hogy milyen szolgáltatást tudnak ajánlani számunkra. 2021 májusában került sor az első DokiApp-os online egyeztetésre, melyet 2 hetes tesztelés követett. Júniusban elindult az első felhasználói kör (belső munkatársaink) kijelölése, IT infrastruktúra ellenőrzése. Június második felében minden munkatársunk megkapta a használathoz szükséges és elengedhetetlen információkat, handoutokat és 2021. július 1-jén elindult az app. Három hónap munkavállalói visszajelzései alapján úgy döntöttünk, hogy az általunk kölcsönzött munkavállalókra is kiterjesztjük az apphoz való hozzáférést, ezzel közel 1000 munkavállaló érhette azt el.
Munkaidőben is használhatják
A munkavállalók egyetértettek abban, hogy jelentős időt és energiát spórol nekik a program, mivel nem kell a munkaállomásokat elhagyni, ha egy orvossal szeretnének először konzultálni. A cégvezetés engedékeny az ügyben, hogy mikor konzultálhatnak, így megtehetik munkaidőben vagy szünetben is, mivel egy ilyen appos konzultáció az igényleadástól a konzultáció végéig átlag 10 percbe telik, ennyi kiesés tapasztalható a munkából, szemben a komplett napos hiányzással, ha fizikai úton menne el a munkavállaló. Legtöbben azt nyilatkozták, hogy ha bármilyen problémával orvoshoz kell menni, akkor arra előre szabadnapot vesznek ki, viszont az app megléte miatt erre a legtöbb esetben nincs szükség.
Több kollégának komoly segítséget nyújt a szolgáltatás, mivel vidékről dolgozik home office-ban, így az egészségügyi vizsgálatok sokkal közelebb kerültek az otthonukhoz a telemedicina segítségével, mivel sok esetben távolabbra kell utazni az ellátásért, amely szintúgy kiesést jelentene a munkából. Több kolléga kiemelte, hogy számukra pszichológiai hatása is van a tudatnak, hogy hozzáférhetnek egy ilyen szolgáltatáshoz, mivel tudják, hogy probléma esetén rögtön lesz kihez fordulni, nem stresszelik magukat egy esetleges jövőbeni egészségügyi helyzeten. Az orvosi konzultációk miatti szabadságigénylések száma 80%-kal csökkent. Számukra fontos a betegségtudattól való megóvás és ezáltal a hiányzás is csökkenthető. Arra a kérdésre, hogy frusztrációt okoz-e, hogy az app miatt nem tudnak “szándékos” hiányzást generálni az a válasz érkezett, hogy 2021-ben egy modern munkavállaló már nem így gondolkodik, hanem felelősen a saját és cége érdekében.
A projekt üzleti hatása
Az egyszerűbb, gyorsabb orvos elérés miatt a munkatársaink szinte azonnal választ kapnak az egészségükkel kapcsolatos kérdéseikre, így jobban érzik magukat, mind a munkahelyen, mind a magánéletben a tőlük elvárhatót tudják nyújtani. Az orvosi konzultációk miatti szabadságigénylések száma 80%-kal csökkent. A szakrendeléseket továbbra is személyesen kell felkeresni, azonban a felkeresés szükségességében már tud a DokiApp támogatást nyújtani)
A munkavállalói elköteleződés növekedése: a nyújtott/kapott szolgáltatás során olyan információval gazdagodtak munkatársaink, melyeket elmondásuk szerint több tízezer forint magánorvosi konzultáció után sem sikerült megkapniuk. Ebben az esetben a munkavállalókat felesleges egészségügyi kiadásoktól tudjuk megóvni, ezáltal egészségesebben, motiváltabban maradnak hosszú távon csapatunk tagjai.
Konkrét panasz nélkül is tájékozódhatunk
A preventív szemlélet és az edukáció sokat spórolhat egy cégnek, mégsem jellemző a cégek egészségpolitikájára. A telemedicinának abban van a legnagyobb szerepe, hogy a belépési korlátokat jóval alacsonyabbra hozza, magyarul sokkal könnyebb hozzáférni a szolgáltatásokhoz, időben és technológiában is. Gondoljunk csak bele, akkor is kapcsolatba léphetünk egy orvossal vagy pszichológussal, amikor nincs konkrét panaszunk, csak szeretnénk jobban tájékozódni bizonyos egészségügyi témákban vagy saját egészségünkről, mivel nem kell utazni sehova, elég egy laptop vagy okostelefon és pár perc várakozás után már kommunikálhatunk is a szakszemélyzettel.
A fenntarthatósághoz is hozzájárul
A munkavállalók a következő pontokat hozták fel a fenntarthatóságra:
nem kell utazniuk az ellátásért, ezáltal nem szennyezzük a levegőt, nincs autó vagy más közlekedési eszköz használat
nem terhelik fölöslegen a rendelők és orvosok kapacitását, a fizikálisan várakozó betegek száma is csökken
az orvosnál nagyon sok papír keletkezik az ellátás során, online verzióban viszont minden digitálisan érkezik
időt spórolunk nem csak magunknak, de az egészségügyi ellátási lánc minden résztvevőjének is
ha nem megyünk el fizikai orvoshoz, hanem magunkat gyógyítjuk, akkor valószínűleg növeljük az indokolatlan gyógyszerfogyasztást, mert nem a helyes tanácsokat kapjuk" - mutatta be Employee Care Programjukat Jáhny Ákos.
A nyitóképen Jáhny Ákos.
Forrás: hrportal.hu
Comentarios