IT fejvadászat és közvetítési üzletágat fejleszt a Get Work Trend

A hazai munkaerő-kölcsönzői piac meghatározó HR szolgáltatója, a Get Work Trend fejleszti üzletágát: márciustól informatikai szakembereket is közvetít ügyfeleinek. Miért vágtak bele, mi a specialitásuk, milyen módszerekkel dolgoznak? Küzmös László tulajdonos mutatja be új szolgáltatásukat.


“Hatalmas az igény az informatikusok iránt a magyar gazdaságban. A megfelelő szakemberek megtalálása a megfelelő vállalatokba továbbra is nagy kihívás. Úgy gondoljuk, hogy tudunk új megközelítést behozni, új lendületet vinni az IT toborzásba, ezért döntöttünk amellett, hogy márciusban elindítjuk új üzletágunkat” - mondja Küzmös László.

Küzmös László: A sikeres IT toborzás kulcsa a széles kapcsolatrendszer és a szakmai hitelesség


A Get Work Trend tulajdonosa hozzátette, hogy a hagyományos recruiting eszközök mellett náluk hangsúlyos lesz a direkt megkeresés. “A sikeres IT toborzás kulcsa a széles kapcsolatrendszer és a szakmai hitelesség. Fontos szempont, hogy a recruiter mennyire van jelen a szakmai körforgásban, autentikusan képes-e megszólítani az IT szakembereket, mennyi IT-shoz van kapcsolata. Üzletág vezetőnket is e szempontok szerint választottuk ki. Szinte minden potenciális IT-s jelölt a látókörünkben van, ebben leszünk erősek a piacon.”


Az IT üzletág vezetője, Pápai Bálint, egy több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező senior tanácsadó. A vállalat célja az év folyamán a meglévő recruiterek mellé egy 10 fős csapat kiépítése.


A Get Work Trend a kommunikációban is erősít: weboldalukon, a közösségi médiában és online meetupok keretében rendszeresen információkat oszt meg az IT szakemberekkel bérekről, karrierutakról, szakmai újdonságokról.


Főként az ipari, az informatikai, a telekommunikációs és a banki szektorban működő vállalatoktól számítanak megbízásokra, magyar és külföldi hátterű cégektől egyaránt. A legkeresettebbek most a szoftverfejlesztői, projektvezetői, analyst, DevOps pozíciók.


A vállalat szakemberei úgy látják, hogy az informatikusok toborzása gyorsul: kevesebb az interjúkör, a döntések sem húzódnak el. Míg korábban egy-két hét is kellett a személyes találkozók megszervezéséhez, most az online állásinterjúk, a jelölt által kedvelt platformon egy-két nap alatt tető alá hozhatóak. Ugyan nagy a bérverseny és senior szinten hét számjegyűek a fizetések, mégis a sikeres toborzás legfontosabb tényezője nem csak a pénz, hanem az érdekes, kihívást jelentő projektek és a munkafeltételek professzionális bemutatása.


Szintén trend, hogy az online munkavégzés térnyerésével a globális piacon versenyeznek a magyar munkaadók. A nyugati és a keleti fizetések közötti különbség informatikában csökkent, egyre több magyar fejlesztő dolgozik más országokba. Ebben azonban lehetőség is kínálkozik, a magyar munkaadók külföldről is elcsábíthatnak IT-sokat. A Get Work Trend erre is épít hosszabb távú toborzási stratégiájában.


Forrás: hrportal.hu

150 megtekintés